Sunday, May 20, 2012

lelaki pilihan wanita DAN wanita pilihan lelaki ;)

assalamualaikum ! :) 
kali inii , aku na ceta semaa kamoo kamoo semuaa ~ 
tentang ~
HAAAAA , 
tajuuk yang aku pastii ramai org suka .
kerna apa ?
kerna akuu tauu ~
ramai yang sedang hangat bercinta ketika ini ~
wah wahhhh .
including me :)
ku akui ~
tapaya laa na tapok tapokk ~
kaaan ?
akuuu pun ada boyfiee jua ~
aikk , you all fikir I ta laku ke ?
see the leg la ! 
hahaha .
joke :)
okaay , ini lelaki pilihan wanita :)
sila baca .
dan saya setuju.
semua ini adalah fakta , bukan auta ! :)

tak kira lelaki atau wanita mesti ada misi tersendiri untuk memilih pasangan hidup, ada yang demand tinggi, ada yang tak memilih langsung ( tapi kena pilih jugak) bertuahnya lelaki kalau dapat wanita yang diidamkan, bagi wanita pulak paras rupa tak penting janji ketulusan dan kewangan demi jamin masa depan,aku tak cakap wanita mata duitan tapi memikirkan masa depan, betul tak? ini fakta beb bukan mitos! :)

jom tengok list bawah ni, kalau betul baguslah, tapi perlu tahu apa yang aku list ni lahir dari dalam diri seseorang dengan sendiri jadi kau orang janganlah mengada-ada kan kay, jadilah diri sendiri, tak payah jadi orang lain!

  • Lelaki berkeyakinan
  • Lelaki Romantik
  • Lelaki Artistik
  • Lelaki bertimbang Rasa
  • Lelaki gentlemen
  • Lelaki Berani
  • Lelaki tak mengongkong
  • Lelaki pembersih
  • Lelaki bertanggung jawab ( pandangan dari che sakinah )
  • Lelaki beriman ( cadangan dari chyda )
ingatlah setiap keputusan yang dibuat pastikan kedua-dua pihak berpuas hati,saling hormat-menghormati pasangan adalah yang terbaik! tak semua apa yang kita buat orang suka, tak semua yang kita cakap orang terima!

jom relax :)

malam pertama yang hebat

lan baru je kawin, dan malam pertama yang sangat hebat kenapa? jom tengok dia mengadu dengan zam apa yang hebat sangat!

lan : der memang betul apa yang kita buat masa bujang boleh berulang pada malam pertama!
zam : maksud kau?

lan :kau tahu kan masa aku bujang aku selalu melanggan perempuan?
zam : ha,ah tapi kan kau cakap dah nak taubat bila dah kawin?

lan : ye lah, masalahnya aku salah buat sesuatu malam tadi!
zam : apa dia?

lan : lepas aku setel dengan bini aku,aku bangun hulur RM100 pada dia!
zam : woi!!! gila kau!!!!

lan: bukan aku sengaja der, benda nak jadi...
zam : habis macam mana? bini kau mengamuk ke?

lan :itulah masalanya, dalam mamai-mamai dia cakap "terima kasih ye bang,datang lagi ya"


haa ~ korang faham kaa maksud cerita nii ?
Allah menjodohkan kita dengan orang yang sama perangai dengan kita
wallahu'alam ~
sekiaaaaan :)

No comments:

Post a Comment